Verkkokauppa

Consultorin Markus Andersson: Creditan ansiosta yksikään julkisen sektorin hankinta ei mene ohi silmien

Julkinen sektori on Consultor Finland Oy:n tärkeimpiä työllistäjiä. Yksikään kiinnostava hankinta ei mene yritykseltä sivu suun Credita-palvelun ansiosta. Credita tarjoaa päivittäin ajankohtaista tietoa yrityksen palveluihin sopivista tarjouspyynnöistä.

Credita eli julkisethankinnat.fi on älykäs työväline tarjouspyyntöjen seuraamiseen. Joka aamu Consultor Finland Oy:llä tarkistetaan sähköpostista Credita-palvelun tuottama raportti, joka kertoo kaikki edellisenä päivänä julki tulleet, Consultorin toimialaan keskittyneet julkiset tarjouspyynnöt.

– Credita on meillä ihan synonyymi julkisille hankintailmoituksille, toimistusjohtaja Markus Andersson naurahtaa.

”Credita on meille täysin vakiintunut toimintatapa”

Consultor on vuonna 2004 perustettu suomalainen tietotekniikan asiantuntija- ja IT-palveluyritys. Consultor palvelee yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioita tietojohtamisessa, projektinhallinnassa sekä järjestelmäkehityksessä. Kasvavan yrityksen liikevaihto ylsi viime vuonna noin 10 miljoonaan euroon. Consultor on luottanut Editan tarjoamaan Creditaan jo vuosien ajan.

– Yli puolet asiakkaistamme on julkishallinnon puolelta, eli tämä on erittäin tärkeä asiakassektori meille. Creditan ansiosta pysymme koko ajan kärryillä alan tapahtumista, mikä on liiketoiminnalle ensiarvoista. Credita on meille täysin vakiintunut toimintatapa, Andersson toteaa.

Ajankohtaiset hankinnat valmiina pakettina

Käynnissä olevia hankintoja voisi toki haravoida julkisten hankintojen palvelusta ihan käsityönäkin, se vain veisi tolkuttomasti yrityksen aikaa ja resursseja. Credita tarjoaa saman lopputuloksen nopeammin ja paljon vaivattomammin. Tarjouspyyntöihin vastaamiseen jää hyvin aikaa, kun tiedot uusista hankinnoista päivittyvät jatkuvasti.

– Ei siinä olisi mitään järkeä, että katsottaisiin julkishallinnon omasta palvelusta kaikki mahdolliset hankintailmoitukset läpi. Me saamme valmiiksi määriteltynä, hyvin paketoituna raporttina tiedot sähköpostiin. Se yksinkertaistaa läpikäymistä, Andersson kuvailee.

Credita auttaa pysymään ajan hermolla

Vaikka kaikkiin sähköpostiin kilahtaviin kilpailutuksiin ei lähdetäkään mukaan, tarjoaa Credita koko ajan hyödyllistä, ajankohtaista tietoa eri asiakkaiden menossa olevista hankinnoista. Se auttaa Consultoria pysymään ajan hermolla sekä valppaana alan tapahtumista.

– Creditan tarjoama raportti kertoo asiakkaiden hankinta-aktiivisuudesta: millaisia hankintoja asiakas tekee, millaisessa tilanteessa kokonaisuus on. Tämän palvelun ansiosta meiltä ei mene ohi silmien arvokasta yleistietoa. Tiedämme aina, millaisia hankintoja ja kilpailutuksia eri asiakkailla on meneillään, Andersson kertoo.

Teksti: Juulia Lahnaoja
Kuva: Anniina Nirhamo

Liittyy aiheisiin
Tykkäsitkö? 1